Такмичење 2014/2015.

disИзвор: ДРУШТВО ИСТОРИЧАРА „СТОЈАН НОВАКОВИЋ“

ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ТАКМИЧЕЊЕ СРЕДЊИХ ШКОЛА И ГИМНАЗИЈА

Тестови  за такмичење  ученика средњих  школа и гимназија  из историје биће састављани на основу:

1.     Одобрених уџбеника (ТАКО ДА СЕ НЕЋЕ НУЖНО ОДГОВОРИ НА ПИТАЊА  НАЛАЗИТИ У СВИМ УЏБЕНИЦИМА. ВЕЋ У БИЛО КОМ ОД ОДОБРЕНИХ УЏБЕНИКА)
2. Наставног  плана и програма
3.  Општих стандарда постигнућа у делу општеобразовних предмета за крај средњег образовања.
4.На окружном (градском)  такмичењу ученици спремају и додатни део који је посвећен Првом светском рату.

*У тестовима се могу појавити фотографије, историјске или географске карте којих нема у уџбеницима.

*Питања и задаци ће тематски, просторно и хронилошки пратити историјске феномене, појаве, личности  и догађаје о којима су ученици учили у оквиру наставног предмета историје.

*Како би циљ изучавања наставног предмета историје био испуњен, наши ученици постали активни учесници у друштву, кроз разумевање историје створили критички однос према прошлости и садашњости, морамо и ми као њихови наставници и ментори стремити том циљу. Први корак ка постизању жељеног је проналажење правог места за све учеснике наставног процеса.

Тестови  за такмичење  ученика основних школа из историје биће састављани на основу:

1.     Одобрених уџбеника; (ТАКО ДА СЕ НЕЋЕ НУЖНО ОДГОВОРИ НА ПИТАЊА  НАЛАЗИТИ У СВИМ УЏБЕНИЦИМА.ВЕЋ БИЛО КОМ ОД ОДОБРЕНИХ УЏБЕНИКА)
2.     Кључних појмова за крај обавезног основног образовања;
3.     Стандарда за крај обавезног образовања.

*Образовни стандарди-стандарди постигнућа за крај обавезног образовања у Републици Србији су дефинисани за 10 наставних предмета на основном, средњем и напредном нивоу. Стандарде је усвојио Национални просветни савет и објављени су у званичном гласилу „Службени гласник РС- Просветни гласник“ број 5/2010. Планирање и извођење наставе у складу са стандардима је законска обавеза.

*У тестовима се могу појавити фотографије, историјске или географске карте којих нема у уџбеницима.

*Питања и задаци ће тематски, просторно и хронилошки пратити историјске феномене, појаве, личности  и догађаје о којима су ученици учили у оквиру наставног предмета историје.

*Како би циљ изучавања наставног предмета историје био испуњен, наши ученици постали активни учесници у друштву, кроз разумевање историје створили критички однос према прошлости и садашњости, морамо и ми као њихови наставници и ментори стремити том циљу. Први корак ка постизању жељеног је проналажење правог места за све учеснике наставног процеса.

Advertisements

12 Comments

  1. „У тестовима се могу појавити фотографије, историјске или географске карте којих нема у уџбеницима“
    Дивота. Још и додатак од прошле године…
    Који су одабрани уџбеници?

  2. Postovani nastavnice,
    Da li mozete da mi objasnite sta se misli pod ovim?

    3. Општих стандарда постигнућа у делу општеобразовних предмета за крај средњег образовања.

    Питања и задаци ће тематски, просторно и хронилошки пратити историјске феномене, појаве, личности и догађаје о којима су ученици учили у оквиру наставног предмета историје.

    Da li ovo znaci da na testu mogu da se nadju pitanja iz opsteg obrazovanja, odnosno pitanja kojih mozda nema ni u jednom od udzbenika a odnose se na opste znanje iz istorije?

      1. Znam to, nego sam vas pitao da li je vama informacija jasna? Posto meni bas nije jasno o cemu se ovde radi. Ovo je sad menjanje forme takmicenja? Mislim nece bas da ide na isti princip kao proslih godina?

      2. Ма све је исто као прошлих година, нисам уверен, али верујем у то. Постоји једна брошура која се зове „Кључни појмови у настави историје“ и она је то на основу чега треба базирати учење јер се дешавало и дешава се да поједини уџбеници не садрже неке, понекад чак и, основне ствари. То је онда проблем јер не можете дати неко питање за које сматрате да би било пожељно да се нађе на тесту. Такмичење ове године неће се разликовати од такмичења уназад 2-3 године. Надам се да сам помогао и разјаснио недоумице.

  3. Znate li možda koji su sve odobreni udžbenici za četvrti razred gimnazije? Ja znam za tri udžbenika: Zavodov (Đurić-Pavlović), Freskin (Ljušić) i Kletov (Mira Radojević). Da li se i oni stariji Zavodovi udžbenici još uvek koriste? Ne bi me začudilo da postoji još nekoliko odobrenih, pošto sam do pre nedelju dana znao samo za Zavodov, a odjednom se pojavila još dva. 🙂 Nije mi uopšte jasno zbog čega se gradivo u svim udžbenicima toliko razlikuje (npr. u Kletovom udžbeniku se ne spominje građanski rat u Kini između Kuomintanga i komunista, jako malo ima o ratu između Japana i Kine, date se oskudne biografije vojvoda iz Prvog svetskog rata, ali zato opširne biografije nekih ličnosti za koje prvi put čujem; u suštini, onog što nema u Zavodovom ima u Kletovom, a što nema u Kletovom ima u Zavodovom udžbeniku, a u Freskinom ne znam ni šta ima, a šta nema pošto ga nikada nisam čitao)?! Pošto su rekli da se odgovori na pitanja ne moraju naći u svim udžbenicima, testovi mogu biti sastavljeni tako da sadrže po trećinu pitanja (odnosno najsitnijih detalja koje verujem da ne znaju ni doktori istorije) na koja ne postoje odgovori u svim knjigama, pa da niko ne prođe dalje. Nadam se da nisu baš toliko pokvareni, ali najavili su već da mogu pribeći toj metodi. 🙂

  4. Poštovani nastavniče, imam jedan problem. Sutra bi takmičenje trebalo da bude u 10 časova, ali profesorka mi je javila da je u 13 časova, pošto su joj tako rekli profesori iz gimnazije u kojoj treba da se održi takmičenje. Društvo istoričara nije objavilo nikakvu izmenu satnice, pa mi je to malo sumnjivo. Pretpostavljam da se u svakoj školi takmičenje mora održati u isto vreme, zbog poverljivosti testova. Ne znam uopšte koga da kontaktiram. Hvala unapred.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s