***ЧЛАНАК ЈЕ ПРОНАЂЕН НА ИНТЕРНЕТУ***
“Циљ образовања је велик: да се телесне снаге развијају, нарави украшавају, ум просвећује и срце облагорођује. И због тога читав процес образовања мора да буде недељиво јединство стицања знања и моралног усавршавања. Ученост без морала не вреди, а морал без учености не може. Чак и урођена “доброта срца“, ако њоме не управља просвећени разум, може да одведе у зло.“ (Доситеј Обрадовић)
ПРАВИЛА ПОНАШАЊА НАСТАВНИКА У ШКОЛИ
Да бисте професионалац у свом послу били
ова правила мора да сте већ усвојили…
ЗАКОНИ ДОБРЕ НАСТАВE
- “ Није знање знање знати, већ је знање знање дати.“
- “ Знање је као и љубав. Када се дели са другим оно се увећава.“
- Не сматрајте да је ваш предмет најзначајнији: мислите како је велико задовољство то што су ученици заинтересовани за то о чему говорите.
- Предавање не учите напамет, само разумите оно што предајете.
- Не заборавите да су предавања ученицима показатељ ваше компетентности.
- Имајте белешке или изводе предавања при руци, али их не користите. Добром глумцу није потребан суфлер.
- Допустите себи незнање на часу, али не дозволите да ученици остану ускраћени за одговор на неком од наредних часова.
- С обзиром да непогрешивих нема, не постоји дилема. Само онај ко ради тај и греши, али се то лако реши, јер грешке служе да са више воље покушате другачије и боље.
- Не претпостављајте да тишина у учионици значи да су ученици разумели ваше предавање. Ученици могу бити збуњени.
- Обратите пажњу на реакције ученика на часу.
- Добар учитељ гаји креативност ученика дајући информације.
- Не мешајте добру наставу са добрим испитивањем, нити добро испитивање са добрим оцењивањем.
- Предавање је једна ствар, испитивање друга, а оцењивање и вредновање трећа. Добар наставник мора савладати сва три сегмента наставног процеса.
- Увек почните и завршите своје предавање на време.
- Не ловите незнање, већ знање ученика.
ПЛАНИРАЊЕ НАСТАВНОГ ПРОЦЕСА, ИЗБОР НАСТАВНИХ САДРЖАЈА И МЕТОДА, ОЦЕЊИВАЊЕ УЧЕНИКА
- Држите предавања претпостављајући да ученици желе да уче и науче, а не само да добију добру оцену.
- Одговорите на сва питања ученика најбоље што можете, пошто постављено питање ретко прави проблем само једном ученику. Питање ученика није упадица, већ изазов да се одговор угради у остатак предавања.
- Постављајте питања у току предавања: ученици формирају приступ учењу управо на основу типова задатака које им у току предавања поставите.
- Не заборавите да нагласите нови термин или појам и разјасните га ученицима.
- Не мешајте предавање са диктирањем: прво је креативан процес у коме ученик активно учествује, друго је механички задатак, пасивно записивање за касније разумевање.
- Примерима обогатите предавање – било да их наводите ви или сами ученици.
- Применом активних метода у настави учинићете час занимљивијим, ефектнијим и ефикаснијим.
- Кључне информације и подаци, а не опширна предавања су оно што ученици траже и очекују. Ово прво лако памте, а друго их смара.
- Евалуација часа од стране ученика је повратна информација за вас. Имаћете прави увид у то шта сте и како радили у протеклих 45 минута.
- Наставници никада не дају оцене. Ученици их заслужују. Зато искључите емоције.
- Оцена није резултат само усмене или писмене провере знања, већ свеукупне активности ученика и њиховог ангажовања.
- Образложити ученику оцену значи пружити му повратну информацију након одговарања. Кад зна шта и колико не зна лакше ће то научити.
- Не оцењујте ученика у његовом одсуству.
Reblogged this on Учионица добре воље.
Reblogged this on Dečiji kutak.
Ulaganje u budućnostgdemerilo vrednostinije novac.