ТАКМИЧЕЊЕ 2014/’15.

ОПШТИНСКО ТАКМИЧЕЊЕ: 08. март 2015. (21. март 2015.)
ОКРУЖНО ТАКМИЧЕЊЕ: 18. април 2015.
РЕПУБЛИЧКО ТАКМИЧЕЊЕ: 17. мај 2015. (10. мај 2015.)
У загради се налазе термини за средње школе и гимназије.
ОБИМ ТАКМИЧЕЊА ЗА ОПШТИНСКО ТАКМИЧЕЊЕ

5. РАЗРЕД: 1. Увод у историју, 2. Праисторија, 3.Стари исток, 4. Стара Грчка, 5. Хеленизам
6. РАЗРЕД: 1.Европа и Средоземље у раном средњем веку, 2.     Срби и њихово окружење у раном средњем веку, 3. Европа у позном средњем веку, 4. Српски народ и његови суседи у позном средњем веку
7. РАЗРЕД: 1. Успон Европе(Европа од краја XV до краја XVIII века), 2. Српски народ под страном влашћу од XVI до XVIII века, 3. Доба револуција(Европа и свет од краја XVIII века до седамдесетих година XIX века)
8. РАЗРЕД: 1.Свет крајем XIX и почетком XX века, 2.Србија, Црна Гора и Срби у Хабзбуршком и Османском царству од Берлинског конгреса до Првог светског рата, 3.Први светски рат и револуција у Русији, 4.Србија и Црна Гора у Првом светском рату, 5. Свет између Првог и Другог светског рата, 6.Југословенска Краљевина

ОБИМ ТАКМИЧЕЊА ЗА ОКРУЖНО ТАКМИЧЕЊЕ

5. РАЗРЕД: 1. Стари исток, 2. Стара Грчка, 3. Хеленизам и 4. Стари Рим
6. РАЗРЕД: целокупно градиво
7. РАЗРЕД: 1. Успон Европе(Европа од краја XV до краја XVIII века), 2. Српски народ под страном влашћу од XVI до XVIII века, 3. Доба револуција(Европа и свет од краја XVIII века до седамдесетих година XIX века), 4.Нововековне српске државе Србија и Црна Гора до међународног признања 1878.
8. РАЗРЕД: 1.Свет крајем XIX и почетком XX века, 2.Србија, Црна Гора и Срби у Хабзбуршком и Османском царству од Берлинског конгреса до Првог светског рата, 3.Први светски рат и револуција у Русији, 4.Србија и Црна Гора у Првом светском рату, 5. Свет између Првог и Другог светског рата, 6.Југословенска Краљевина, 7.Други светски  рат (1939-1945), 8.Југославија у Другом Светском рату, 9.Свет после Другог светског рата

НАПОМЕНА: (ОД ОКРУЖНОГ ТАКМИЧЕЊА ГРАДИВУ СЕ ПРИДОДАЈЕ И ЗБИРКА ИСТОРИЈСКИХ ИЗВОРА)

145 мишљења на „ТАКМИЧЕЊЕ 2014/’15.

  1. Повратни пинг: ТЕРМИНИ ОДРЖАВАЊА ТАКМИЧЕЊА « ИСТОРИЈА У УЧИОНИЦИ

  2. Želim da postavim jedno pitanje pa bih molila da mi odgovori neko ko ima iskustva. Od ove škoske godine sam počela da radim u osnovnoj školi pa ne znam iz kojih udžbenika se sprema takmičenje? Da li iz Zavodovih ili može i iz Kletovih?
    Unapred zahvalna!

  3. Поштовани професоре, желим да Вас питам да ли ученици другог разреда гимназије који раде по природно-математичком смеру спремају то исто градиво за такмичење или се спремају по општем?

  4. Ученик сам I разреда гимназије природно-математичког смера , желим да вам поставим питање по којој књизи да се спремам за такмичење јер користим Логосову књигу , или треба да спремам по књизи Татјане Катић и Снежане Ферјанчић за I разред гимназије?

    • Изузетно ми је драго што то чујем јер сам ја био један од рецензената тог уџбеника, а писао сам и припреме за наставнике.
      Шта да ти кажем- незванично такмичење се припрема из свих одобрених уџбеника тј. не знаш шта ће и одакле да извуку. Имаш овде међу мојим документима једну врсту помоћи за припремање такмичења (скраћене књиге- користио сам и Завод и додавао нешто Логоса). И на крају да ти одговорим на питање: Нисам паметан какав одговор да ти дам. Одобрена су 3 уџбеника: од Завода, Логоса и Клета. Тако да је могуће да се појаве питања из било којег од уџбеника. Извини за овај роман :) Успешан рад и учење.

  5. Profesore imam jedno pitanje, da li mozda znate kako mogu da se prijavim za opstinsko takmicenje iz istorije (srednje strucne skole), posto je moj predmetni profesor nezainteresovan za takmicenje. Pa bih volela da se prijavim za takmicenje, ali nazalost ne znam kako :( … ako mozete odgovorite mi sto pre :) Unapred hvala :)

  6. Да ли је довољно спремати се за такмичење за I разред гимназије по једном уџбенику, нпр. само по Логосовом или по књизи Татјане Катић и Душана Илијина?

  7. Da li znate do koje lekcije ucenik prvog razreda srednje strucne skole treba da uci za opstinsko takmicenje? ako mozete da mi odgovorite sto pre, hvala. :)

  8. Imam jos jedno pitanje sada posto sam pogledala sva pitanja sa testa za 6. razred osnovne skole….Gde se spominju Sumerci u udzbenicima za 6. razred, .. evo obim takmicenja….: 1.Европа и Средоземље у раном средњем веку, 2. Срби и њихово окружење у раном средњем веку, 3. Европа у позном средњем веку, 4. Српски народ и његови суседи у позном средњем веку….ogroman znak pitanja ????

  9. Davore potpuno si u pravu, ja sam nastavnica i totalno sam razočarana testom. Žao mi je mojih učenika, ali i svih vas koji ste učili i radili da bi na kraju NEKO napisao takav test za vas. Ovo je stvarno sramota.

  10. Glavnu rec moraju da imaju nastavnici u sastavljanju testova, a Vi ste nazalost potpuno izopsteni.Ovaj koncept kakav je sad pokazuje toliko gresaka i problema.Ko se trudi da decu koja su željna znanja demorališe sa pitanjima poput ovih?Koliko ima pametne dece o kojoj samo po neki nastavnik ( koji je jos uvek entuzijasta) vodi računa i ulaže energiju za njihovo obrazovanje i onda ih Ministarstvo prosvete saplete, jer o ovim takmicenjima oni ne vode racuna!Pa ko vodi???Valjda zato sto vole da uce a ne da sede za facebookom po ceo dan , hajde da ih demoralisemo to je krilatica ovogodisnjeg testa. Do sada posle pregleda rezultata na internetu sa ovogodisnjeg testa za 6. razred nisam pronasla ni jednog ucenika koji je osvojio prvo mesto….pregledala Beograd, Valjevo, Nis, Sabac( to su dostupni rezultati za sada, mada cu i dalje ispratiti rezultate , mozda pronadjem bar jednog)…Znaci nemamo ucenika koji zna za prvo mesto???Volela bih da se zapitaju kako se ta deca osećaju i da li će se i naredne godine takmičiti!!! A mozda im se ne dopada da veliki broj dece prodje na okruzno takmicenje..Svom detetu sam rekla porazavajucu recenicu…NAUCI SE NA NEPRAVDU…neverovatno sa 13 godina ucim je tome…Umesto reci znanje i rad se uvek isplati, posle ovog testa naucili smo nesto drugo

    • Srbija je Srbija na žalost… Ništa ne možemo osim da učimo i bežimo iz ove zemlje. Ovo govorim kao učenik 6. razreda. Verovatno je poražavajuće da tako mislim o svojoj zemlji sa 13 godina, ali…

  11. Izvinite ali ja sam iz zemuna i zanima me da li neko zna gde na kom sajtu mogu naci rezultate sa opstinskog takmicenja koje se odrzalo u OS Sonje Marinkovic 22 marta 2014 posto trazim ceo dan i juce i danas ali nikako da nadjem ?

  12. Testovi za šesti razred su blago rečeno, strašni.Niko nije imao dovoljan broj poena za prvo mesto, a nisam sigurna koliko je đaka imalo uslov za drugo.U čemu je poenta ovog takmičenja?Volela bih da se neko malo pozabavi ovim problemom i da naredne godine imamo neki pomak.Ako je test za šesti, držite se plana i programa za šesti.Nemojte davati pitanja iz petog razreda i ono što nije predviđeno planom i programom.Volela bih da negde objavite kolika je bila prolaznost po opštinama.

  13. Prilazem vam spisak skola domacina sa brojem ucesnika od ukupno 12 skola, opstina , koje sam uspela da pronadjem sa ukupno 590 ucesnika, nijedno dete nije osvojilo prvo mesto.
    O.S. ,,Nada Matic,, Uzice 29
    O.S.,, Kralj Petar,, Nis 111
    O.S.,,Vojislav Savic,, Lazarevac 33
    O.S,, Jovan Miodragovic,, Beograd 24
    O.S. Jovan Jovanovic Zmaj,, Beograd 55
    O.S. ,,Radomir Lazic,, Azanja 13
    O.S. ,,Natalija Nana Nedeljkovic,, Kragujevac 57
    O.S. ,, Starina Novak,, Beograd 54
    O.S. Rajak Pavicevic,, Bajina Basta 12
    O.S.,, Laza Lazarevic ,, Sabac 47
    O.S. ,, Sonja Marinkovic,, Subotica 53
    O.S.,,Jovan Jovanovic Zmaj,, Sremska Kamenica ( opstina Novi Sad je u ovoj skoli organizovala takmicenje) 102

    Svi veci centri Beograd, Nis, Novi Sad, Subotica, uz duzno postovanje onih manjih su obradjeni.Za sada nije pronadjen sestak koji zna za prvo mesto

  14. Moje dete vec drugu godinu za redom ide na takmicenje iz istorije, prosle godinr 5. razred je osvojila drugo mesto, nakon dva dana nam je javljeno da su joj bodovi pogresno obracunati i da nije nista osvojila. Ove godine je ponovo isla i imala je 30 poena, nikada nije ucila niti joj je nastavnica predavala par pojmova koje smo pronasli u resenju testa????????????????????? Ko je ovde lud i beyobrazan, ovoje sramota kako se deca koja zele da uce unistavaju, kako je moguce da se granica moze spustiti na biologiji na srpskom a na istoriji ne, mozda druga drzava sastavlja zakone. Umesto da se deca stimulisu, ona se unistavaju, jedno je sigurno, ONA NE ZELI VISE DA SE TAKMICI IZ ISTORIJE???? Da li je to bio cilj??? Ko sastavlja testove??? Ko je odgovoran za ovo sto se desilo u sestom razredu?? Da li neko moze da da bilo kakvo obavestenje?????

    • Поштована,
      не могу Вам одговорити на питање о спуштању границе из неких предмета…
      Питања се састављају на основу свих одобрених уџбеника, Стандарда и кључних појмова за крај основног образовања.
      Тест јесте био солидно тежак, али ништа толико алармантно- бивало је и тежих тестова.
      Конкретно ниједан мој шестак није прошао, али не због тога што нису знали или су се жалили на тест, већ једноставно што су се изглупирали и погубили неке поене на ситницама.
      Хвала на посети и свако добро желим.

      • Postovani,
        hvala Vam na odgovoru, ali kao sto sam i ocekivala konkretan odgovor nisam ni dobila. Veoma je neukusno da mi od odgovorite da su se IZGLUPIRALI , zar ne mislite da je to pomalo neukusno i neprofesionalno, niste u pravu da se nisu zalili na tezinu testa, naprotiv i nastavnici su se zalili (koliko sam shvatila, navodno su i nasu vajni nastavnici pisali zalbu?), a ne samo deca. Takmicila su se deca koja su inace odlicni djaci i veoma ozvbiljno i detaljno presli gradivo koje im je nastavnica predavala kao gradivo predvidjeno za test (cak su i sami dodatno trazili literaturu i proucili je). Vas odgovor je kao i sto sam ocekivala, neadekvatan i nekoretan. Molm Vas da mi na ovo pismo i ne odgovarate, jer odgovovor tipa “ IGLUPIRALI“ vise ne zelim ni da komentarisem, neverovatno koliko su se setaci izgresili na sitnicama (bez komentara), ne mogu da shvatim da se sve tako globalizuje. Jedno je sigurno, deca su razocarana, odgovori koji su u resenju se ne slazu u potpunosti sa gradivom iz knjige za sesti razred (to su cinjenice, a Vi niste izneli ni jednu), a Vi kazete izgubili poene na sitnicama…… i na zalost iako onaj ko sastavlja testove ( a ni na to pitanje nisam dobila odgovor) mozda nije ni svestan da DECU ODBIJATE OD ISTORIJE, A NE PRIVLACITE IH, mada je to za nasu drzavu na zalost uobicajena situacija, Na pocetku istorije uce HISTORIA EST MAGISTRA VITAE, barem sam ja tako naucila , pa verovatno ih shodno tome i ovakva takmicenja uce da je zivot nepravedan i naviknite se na to, trudite se i ulazite u sebe, pa kome prodje. Ja Vas nisam pitala za spustanje granice iz ostalih predmeta, to sam navela kao primer, nego konkretno za istoriju! Na zalost ni taj odgovor nisam dobila, kao sto sam i ocekivala. Ja Vama isto zelim svako dobro, svako radi po svojoj savesti, ja svoj posao radim po savesti i odlicno ga radim, sto mogu potvrditi moji saradnici, nikada nisam imala ovakvu situaciju da pravdam sebe i svoj rad jer se neko IZGLUPIRAO! Nemojte da tumacite ovo pismo, kao pismo roditelja koji ocajnicki zeli da mu dete dobije diplomu, naprotiv, moje dete ima nekoliko diploma i to ne samo iz skole, nego kao komentar, koji bi mozda bar jednom mogli da prihvatite kao dobronamernu sugestiju. Jos uvek nije kasno da se nepravda ispravi.

      • Ја сам Вам пренео њихове речи када су видели на чему су погрешили.
        Не знам зашто сам ја означен као објект ваше мржње и срџбе.
        То да ли ја „одбијам децу од историје“ како сте написали уопште не стоји, али ко сте. заправо, Ви да Вам се правдам.
        Свако добро Вам желим.

  15. Da li bi iko mogao da nam objasni ove rezultate domacin takmicenja O.S.,, Dositej Obradovic,, Krusevac …prvo mesto po rang listi 32 boda ???..Trece mesto 24 ? Precizirano je da je prvo mesto 46-48, drugo mesto 45-43, trece mesto 38-42. Ovo sada vec postaje zaista ozbiljan problem.Samovolja te skole ili nesto drugo ? Prilazem link http://osdositej.edu.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=153%3A2014-03-25-07-16-53&catid=1%3A2011-09-03-19-40-11&Itemid=7. Drustvo istoricara Srbije je od jutros zakljucalo svoj zid, toliko o njihovoj transparentnosti i od sada komentari cekaju na pregled!? Sto zakljucite sami…smetaju im cinjenice i argumenti.Damire vama veliko hvala i za ovaj sajt i za to sto cinite za nasu decu, nadam se da vam ovo ne smeta jer svakako sve sto sam navela mozete proveriti.

    • Опростите, али не стижем на све коментаре да одговорим. Свакако ми не смета изношење личног мишљења појединца. Па ваљда смо демократска земља и не постоји „вербални деликт“.
      А што се тиче ситуације у Крушевцу, не знам шта да кажем. Знам да не постоји могућност самовољног спуштања границе. Ја, ипак, чекам званичан став Друштва историчара.
      Поздрав и хвала што посећујете овај блог.

  16. Pronasla sam jos jednu skolu domacina O.S.,, Laza Lazarevic ,, Sabac prag samovoljno spusten 6. ucenika sa ukupnim brojem bodova od 37-36 su prosla dalje a prag prolaznosi je 38 bodova.Toliko nepravilnosti a podaci iz svih skola nisu objavljeni na sajtovima..Sta bi bilo da jesu…?Eto dve skole domacina mogu van propozicija..ili je stvarno greska ili samovolja, sad bih vec volela da je ono prvo…Prilazem link , jedino sto kad se otvori link treba pronaci opstinsko 6 razred i uraditi downloads http://oslaza.edu.rs/aktuelno-u-skoli/takmicenja-2011-2012/

  17. Znam Damire da povodom ovoga ne mozete nista..i jos jednom ponavljam do srca hvala sto postojite…Eto stavila sam i ovaj podatak , pa mozda pomognemo nasim djacima

  18. Da li je moguce da se drustvo jos uvek ne javlja povodom ovoga? Osteceni nastavnici ostecena deca, ko kako hoce smislja rang liste.Na sajtu drustva istoricara ni meni ne prolazi komentar .Zvanicnog saopstanja nema, pa da moze im se a mi cemo da cutimo i trpimo. ..Damire ako mozete pomozite,, ako je u vasoj moci , stvarno je nepravedno.Evo kako rade u Uzicu, e tamo se racuna i 0.5 bodova..eto svako kako hoce…a propozicije ne vaze http://www.osnadamatic.edu.rs/

  19. Trebali bi da postuju ucenike i nastavnike i da se zaista izjasne po ovom pitanju.I ovaj moj se kao sto kazu vasi klinci,, izglupirao,, ali je uspeo da prodje kroz iglene usi.Da li mozete da nam kazete gde bi mogli da pronadjemo simbol bosanske crkve, vezano za simbole koji su bili na ovogodisnjem opstinskom.Resili sami malo da ucimo pa ne mozemo da nadjemo. I kazite nam ako nije problem koliko je patrijarsija bilo u srednjem veku 4 ili 5.

  20. Zeleo bih dapostavim pitanje u vezi takmicenja za gimnazije, ucenike IV godine. Naime, pitanja se spremaju na osnovu odobrenih udzbenika ( Zavod i Freska), i trebalo bi da se pitanja postavljaju tako da se odgovori mogu naci i u jednoj i u drugoj knjizi ( kako je i pisalo na sajtu Drustva istoricara Srbije ).Medjutim, i na opstinskom a sada i na okruznom pojavila su se pitanja koja se ne mogu naci u oba udzbenika. Isti je slucaj i sa I godinom gimnazije, koji rade sa 4 odobrena udzbenika, ali se u njihovom testu takve greske nisu mogle naci, vec su pitanja bila iskljucivo ona ciji se odgovori mogu naci u sva 4 udzbenika. Molio bih Vas da mi objasnite u cemu je problem, jer se svi trudimo oko ovog takmicenja, sta onda da ocekujemo na republickom? Mi smo maturanti i pored svih obaveza u skoli, prijemnog ispita, zaista nemamo vremena da naucimo obe knjige. Pozdrav.

  21. Da li možda imate informaciju kada će biti objavljen dodatni materijal za Državno takmičenje iz istorije?
    Ja sam čuo da će biti tek posle 1. maja, a mislim da je to isuviše kasno, bojim se da neću stići to lepo da pripremim.
    Pozdrav.

  22. Da li će za okružno iz V razreda osn.škole biti Srbija u Antičko doba, uvod u istoriju I praistorija?
    Da li će za V razred biti Istorijski izvori ?
    Unapred hvala.
    Mnogo volimo istoriju.

  23. Poštovani, Molim Vas ako možete da mi dole u komentaru postavite link testa sa republičkog takmičenja iz istorije za SSŠ ( II – IV godina) iz 2013 godine ili sa okružnog iz 2013 i 2014!

    Hvala

  24. Ivet, slažem se s tobom. I ja sam drugi razred gimnazije pm smera, i bila sam na takmičenje. Ne pominje se u zavodovoj knjizi nigde ni Puritanska republika, ni mesto proglašenja Kraljevine Italije, niti su obeležene sve bitke na karti Napoleonovih osvajanja…. a u ključu čak stoji i strana gde se pominje! Sramota! Zar je neko slep?!

  25. Poštovani profesore, što se tiče testa za drugi razred gimnazije prirodno-matematičkog smera, uzmite taj test i zavodov udžbenik, otvorite ga i proverite da li negde piše to što je navedeno da piše na toj i toj strani. Proverite, možda mi ne vidimo…

  26. Da li za 1 razred gimnazje treba uciti naredne lekcije Srbi i srpske drzave do kraja 12 veka, Pokratavanje Srba i njihova rana pismenost, Avarski pohodi i naseljavanje slovena na Balkan, Kultura rano Vizantijskog doba, Vizantijsko carstvo od 4 do 6 veka, , Kultura ranog srednjeg veka u Zapadnoj Evropi. Ako neko zna molim vas odgovorite.

  27. Interesujem da li se iz logosove knjige sprema i rani srednji vek posto u zagradi pored pise samo za prirodno’matematicki smer. I interesuje me koji su odobreni udzbenici za prvu godinu gimazije i da li se testovi razlikuju za matematicki i jezicki smer? Unapred hvala

  28. APELUJEM DA SE TAKMICENJE NE ODRZI. TAKMICENJE SE NE MOZE ODRZATI SAMO ZA UCENIKE VOJVODINE I BEOGRADA, NEPRAVEDNO PREMA OSTALIMA. A I GDE CE SE ODRZATI KADA JE LOZNICA UNISTENA POPLAVAMA.

  29. Nastavnice, ja sam ucenik prvog razreda srednje ekonomske skole. Uspela sam da se plasiram na republicko takmicenje, i iskreno zelela bih da pohvalim vasu objavu povodom termina za republicko takmicenje. Zelim da znate da u potpunosti delim misljenje sa Vama, iskreno, mnogi su ovako teskim trenucima pokazali sebicluk, kao i to da im je vaznije takmicenje od ljudskih zivota. Svakako je veoma tesko, poznajem nekoliko ucenika koji bi tadodje trebali da idu na republicko takmicenje ali nazalost trenutno nisu u mogucnosti zbog obimnih poplava, jedna od tih sam i ja nazalost. Ali naprotiv ne razmisljam o takmicenju, vec razmisljam o tome kako i kome mogu da pomognem. Meni su najblizi mojih roditelja pomogli, pa mogu i ja nekako pomoci nekome na neki svoj nacin, bilo kako, ali iskreno receno to necu uraditi tako sto cu zapitkivati kada ce sse takmicenje odrzati, ili recimo sto cu se ljutiti ukoliko se takmicenje ne odrzi, time bih u stvari pokazala svoje vaspitanje ili bolje receno nevaspitanje. Pre svega, ako sam to gradivo uspela da naucim i trudila se da ga savladam, trebalo bi isto tako da se potrudim da ono ne `ispari` iz moje glave, jer vecina ucenika (dakle, mojih vrsnjaka) uce da bi osvojili neko mesto na takmcienju, a ne da bi prosirili svoja znanja, ili da bi im to nesto ostalo u secanju, da pamte to kroz zivot, i da imaju to da nekome prenesu. Dakle, zelim da kazem da nije cilj samo nauciti na pamet i posle republickog takmicenja to zaboraviti, moram biti svesna toga sto sam naucila. I time pokusavam da Vam kazem, da ne opravdavam recenicu `Pa sto sam ucio/la ovoliko ukoliko se takmicenje nece odrzati` ovo je zaista pokazalo koliko smo solidarni u nekim stvarima. Prosto moramo da shvatimo da je to moglo da se desi svakome, ovoga puta nekoga je sreca zaobisla. Ima mnogo stradalih, ali ovo nije kraj. Mnogo useva je unisteno, da ne pricam koliko ljudi nema trenutno krov nad glavom. Veoma sam se iznenadila postupkom jednog nastavnika, kome je vaznije da ode na republicko takmicenje umesto da pomogne drugome u nevolju. Nadam se da niste utrosili dosta vremena i strpljena dok ste procitali ovo moje pismo, ali morate mi verovati da sam za time imala potrebu. Zaista, jako mi je drago da imam nekoga s kime mogu da delim svoje misljenje. Jos jedno hvala Vam na razumevanju. Svako dobro! :)

    • Хвала теби Милице на комемтару. Ја лично верујем да сви исто мисле, него их само мало у неким тренуцима обузме превише емотивног реаговања. И још ме једна ствар интересује: одакле си тј у коју Средњу економску похађаш?

  30. Znam kako je sada ovima u Kolubarskom, Mačvanskom, Moravskom i drugim pogođenim okruzima, jer sam i ja bio svedok vanredne situacije u mom kraju… Svako ko može i koliko može bi trebalo da pomogne najugroženijima!!!

    Isto tako mislim da bi republičko takmičenje ipak trebalo održati, makar to bilo i u junu! Ovo nije prva vanredna situacija u Srbiji, nažalost :( , pa se pre nije ništa odlagalo, niti su bile zabranjene vanastavne aktivnost…

    Inače, ja sam iz jugozapadne Srbije…

  31. Da li postoji mogućnost da se vidi koliko se učenika iz ugroženih krajeva plasiralo na republičko takmičenje (mislim i na osnovne i na srednje škole)?

    Neka Ministarstvo donese već jednom KONAČNU odluku! Ali, malopre sam čuo na vestima da će vlada zasedati tek u petak, pa će najverovatnije pitanje republičkog takmičenja ostati otvoreno do petka…

  32. Поштовани наставниче Дамире , да ли бисте могли да ми мало разјасните пропозиције такмичења ? Прошле године сам као осмакиња освојила 3.место на Републичком такмичењу. Занима ме да ли имам директну проходност као ученица првог разреда Гимназије ? Хвала унапред.

    • Драга Јелена, ми историчари сваке године почињемо од почетка тако да ученици који су освојили нека места Републичком такмичењу такође крећу од школског тј општинског такмичења у следећој школској години.

  33. Poštovani, postavio bih Vam pitanje, koliko je bodova potrebno za prolaz na okružno takmičenje za peti razred osnovne škole (takmičenje za školsku 2014/15)? Konrektno, da li je osvojenih 37 od 40 mogućih bodova na opštinskom takmičenju dovoljno? Hvala vam unapred!

      • Poštovani, da li je nakon korekcije poena od strane društva istoričara, obavezna i korekcija poena kod učenika, jako prosto, ako je neko pitanje dobilo veći broj poena kod korekcije, ispravno bi bilo da se i učenicima ponovo pregledaju testovi i da se eventualno i njima izvrši „korekcija“ poena, jer i sami znate da je žalbu moguće podneti samo pre zaključenja poena i rang liste? Hvala unapred.

  34. Ok, ne možete da kažete za druge škole, ali dajte mi savet kako je bilo u vašoj školi, kad već ne mogu da dobijem informacije iz naše škole.

    • Ја сам као домаћин са осталим колегама, након отварања решења (ми то радимо тек пошто се израда теста заврши) проверио кључ за све разреде. Констатовали смо грешку, позвали особу задужену у Друштву за такмичење и кроз 5 минута добили одговор. Тако да проблема није било од самог почетка. Праг је успостављен на 38 бодова, као и кориговани бодови за прва два места.

      • Hvala vam na odgovoru, iz vašeg odgovora vidim da ste vaš posao odradili kako treba, za razliku od naših nastavnika gde im je bilo bitno da što pre odu kući. Hvala Vam još jednom.

      • Захваљујем се и ја Вама који сте заинтересовани да учествујете у процесу јер само заједничким акцијама можемо помоћи деци да постижу успехе.
        Наставник Дамир С. Живковић.

  35. Ja ću Vam se izvinuti, ali moram još jedno pitanje da Vam postavim, na kojim pitanjima je izvršena korekcija poena, jer koga god sam pitao u mojoj opšini, prvi put su čuli da se promenio kjuč a kamoli na kojim pitanjima. Hvala unapred

  36. Ucinjen je veliki bezobrazluk jer su na opstinskom za prvi razred gimnazije data pitanja kojih nema u udzbeniku tipa helenisticki istoricari, grcke kolonije kod crnog mora i neki arheoloski lokaliteti. Iz opstine Savski venac niko nije prosao to dovoljno govori, pa i puno mojih prijatelja koji istoriju mnogo dobro znaju. Da li se moze zaliti na ovo?

  37. Pitanja za prvi razred gimnazije su bila ponizavajuca,nebitna,a sto je najvaznije nema ih u odobrenim udzbenicima.U jednoj knjizi pise da Risovaca pripada periodu mezolita,a u drugoj paleolita.Ucenici su razocarani zbog ulozeb\nog truda i vremena.Da li se moze sugerisati Drustvu istoricara?
    Prosle godine sam bila prva na republickom ,sada sam se plasirala na oruzno ali bih Vas zamolila da pogledate test i kazete svoje misljenje

  38. Da li ucenici prvog razreda gimnazije koji su se plasirali na okruzno takmicenje trebaju da uce deo o Prvom svetskom ratu koji je postavljen na sajtu D.I.S. -a?

  39. Zanima me da li postoji neki pravilnik o bodovanju i nagradjivanju ucenika. Za matematiku se taj pravilnik zove Predispozicije pa sam verovatno zbog toga bila nejasna. Hvala i pozdrav

    • Ученици решавају тест. Сви ученици седмог и осмог разреда који имају минимум 90% тачних одговора стичу право учешћа на Републичком такмичењу. Да ли сте на то мислили?

    • Па овако, прво место на окружном такмичењу заузимају ученици (може више њих) са највећим бројем бодова. Друго место заузимају они са следећим бројем поени, а тако је и за треће место.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s