ТАКМИЧЕЊЕ 2013/’14.

ИЗВОД ИЗ КАЛЕНДАРА ТАКМИЧЕЊА 2013-20141618220_638730906185092_1940890762_o

ОБИМ ТАКМИЧЕЊА ЗА ОПШТИНСКО ТАКМИЧЕЊЕ

5. РАЗРЕД: 1. Увод у историју, 2. Праисторија, 3.Стари исток, 4. Стара Грчка, 5. Хеленизам
6. РАЗРЕД: 1.Европа и Средоземље у раном средњем веку, 2.     Срби и њихово окружење у раном средњем веку, 3. Европа у позном средњем веку, 4. Српски народ и његови суседи у позном средњем веку
7. РАЗРЕД: 1. Успон Европе(Европа од краја XV до краја XVIII века), 2. Српски народ под страном влашћу од XVI до XVIII века, 3. Доба револуција(Европа и свет од краја XVIII века до седамдесетих година XIX века)
8. РАЗРЕД: 1.Свет крајем XIX и почетком XX века, 2.Србија, Црна Гора и Срби у Хабзбуршком и Османском царству од Берлинског конгреса до Првог светског рата, 3.Први светски рат и револуција у Русији, 4.Србија и Црна Гора у Првом светском рату, 5. Свет између Првог и Другог светског рата, 6.Југословенска Краљевина

ОБИМ ТАКМИЧЕЊА ЗА ОКРУЖНО ТАКМИЧЕЊЕ

5. РАЗРЕД: 1. Стари исток, 2. Стара Грчка, 3. Хеленизам и 4. Стари Рим
6. РАЗРЕД: целокупно градиво
7. РАЗРЕД: 1. Успон Европе(Европа од краја XV до краја XVIII века), 2. Српски народ под страном влашћу од XVI до XVIII века, 3. Доба револуција(Европа и свет од краја XVIII века до седамдесетих година XIX века), 4.Нововековне српске државе Србија и Црна Гора до међународног признања 1878.
8. РАЗРЕД: 1.Свет крајем XIX и почетком XX века, 2.Србија, Црна Гора и Срби у Хабзбуршком и Османском царству од Берлинског конгреса до Првог светског рата, 3.Први светски рат и револуција у Русији, 4.Србија и Црна Гора у Првом светском рату, 5. Свет између Првог и Другог светског рата, 6.Југословенска Краљевина, 7.Други светски  рат (1939-1945), 8.Југославија у Другом Светском рату, 9.Свет после Другог светског рата

НАПОМЕНА: (ОД ОКРУЖНОГ ТАКМИЧЕЊА ГРАДИВУ СЕ ПРИДОДАЈЕ И ЗБИРКА ИСТОРИЈСКИХ ИЗВОРА)

74 мишљења на „ТАКМИЧЕЊЕ 2013/’14.“

  1. Želim da postavim jedno pitanje pa bih molila da mi odgovori neko ko ima iskustva. Od ove škoske godine sam počela da radim u osnovnoj školi pa ne znam iz kojih udžbenika se sprema takmičenje? Da li iz Zavodovih ili može i iz Kletovih?
    Unapred zahvalna!

  2. Поштовани професоре, желим да Вас питам да ли ученици другог разреда гимназије који раде по природно-математичком смеру спремају то исто градиво за такмичење или се спремају по општем?

    1. Ученик 3. разреда Природно-математичког смера припрема такмичење по својој књизи тј. књизи за 4. разред Друштвено-језичког смера. Разликују се такмичења у 3. разреда за смерове.

  3. Ученик сам I разреда гимназије природно-математичког смера , желим да вам поставим питање по којој књизи да се спремам за такмичење јер користим Логосову књигу , или треба да спремам по књизи Татјане Катић и Снежане Ферјанчић за I разред гимназије?

    1. Изузетно ми је драго што то чујем јер сам ја био један од рецензената тог уџбеника, а писао сам и припреме за наставнике.
      Шта да ти кажем- незванично такмичење се припрема из свих одобрених уџбеника тј. не знаш шта ће и одакле да извуку. Имаш овде међу мојим документима једну врсту помоћи за припремање такмичења (скраћене књиге- користио сам и Завод и додавао нешто Логоса). И на крају да ти одговорим на питање: Нисам паметан какав одговор да ти дам. Одобрена су 3 уџбеника: од Завода, Логоса и Клета. Тако да је могуће да се појаве питања из било којег од уџбеника. Извини за овај роман :) Успешан рад и учење.

      1. Znam da je tako bilo do sada,bio sam i prosle godine na okruznom,ali nastavnik mi je rekao da ce ove godine da bi manje njih proslo na okruzno,izvori ove godine biti i na opstinskom.

  4. Profesore imam jedno pitanje, da li mozda znate kako mogu da se prijavim za opstinsko takmicenje iz istorije (srednje strucne skole), posto je moj predmetni profesor nezainteresovan za takmicenje. Pa bih volela da se prijavim za takmicenje, ali nazalost ne znam kako :( … ako mozete odgovorite mi sto pre :) Unapred hvala :)

  5. Да ли је довољно спремати се за такмичење за I разред гимназије по једном уџбенику, нпр. само по Логосовом или по књизи Татјане Катић и Душана Илијина?

  6. Da li znate do koje lekcije ucenik prvog razreda srednje strucne skole treba da uci za opstinsko takmicenje? ako mozete da mi odgovorite sto pre, hvala. :)

  7. Imam jos jedno pitanje sada posto sam pogledala sva pitanja sa testa za 6. razred osnovne skole….Gde se spominju Sumerci u udzbenicima za 6. razred, .. evo obim takmicenja….: 1.Европа и Средоземље у раном средњем веку, 2. Срби и њихово окружење у раном средњем веку, 3. Европа у позном средњем веку, 4. Српски народ и његови суседи у позном средњем веку….ogroman znak pitanja ????

  8. Davore potpuno si u pravu, ja sam nastavnica i totalno sam razočarana testom. Žao mi je mojih učenika, ali i svih vas koji ste učili i radili da bi na kraju NEKO napisao takav test za vas. Ovo je stvarno sramota.

  9. Glavnu rec moraju da imaju nastavnici u sastavljanju testova, a Vi ste nazalost potpuno izopsteni.Ovaj koncept kakav je sad pokazuje toliko gresaka i problema.Ko se trudi da decu koja su željna znanja demorališe sa pitanjima poput ovih?Koliko ima pametne dece o kojoj samo po neki nastavnik ( koji je jos uvek entuzijasta) vodi računa i ulaže energiju za njihovo obrazovanje i onda ih Ministarstvo prosvete saplete, jer o ovim takmicenjima oni ne vode racuna!Pa ko vodi???Valjda zato sto vole da uce a ne da sede za facebookom po ceo dan , hajde da ih demoralisemo to je krilatica ovogodisnjeg testa. Do sada posle pregleda rezultata na internetu sa ovogodisnjeg testa za 6. razred nisam pronasla ni jednog ucenika koji je osvojio prvo mesto….pregledala Beograd, Valjevo, Nis, Sabac( to su dostupni rezultati za sada, mada cu i dalje ispratiti rezultate , mozda pronadjem bar jednog)…Znaci nemamo ucenika koji zna za prvo mesto???Volela bih da se zapitaju kako se ta deca osećaju i da li će se i naredne godine takmičiti!!! A mozda im se ne dopada da veliki broj dece prodje na okruzno takmicenje..Svom detetu sam rekla porazavajucu recenicu…NAUCI SE NA NEPRAVDU…neverovatno sa 13 godina ucim je tome…Umesto reci znanje i rad se uvek isplati, posle ovog testa naucili smo nesto drugo

  10. Izvinite ali ja sam iz zemuna i zanima me da li neko zna gde na kom sajtu mogu naci rezultate sa opstinskog takmicenja koje se odrzalo u OS Sonje Marinkovic 22 marta 2014 posto trazim ceo dan i juce i danas ali nikako da nadjem ?

  11. Testovi za šesti razred su blago rečeno, strašni.Niko nije imao dovoljan broj poena za prvo mesto, a nisam sigurna koliko je đaka imalo uslov za drugo.U čemu je poenta ovog takmičenja?Volela bih da se neko malo pozabavi ovim problemom i da naredne godine imamo neki pomak.Ako je test za šesti, držite se plana i programa za šesti.Nemojte davati pitanja iz petog razreda i ono što nije predviđeno planom i programom.Volela bih da negde objavite kolika je bila prolaznost po opštinama.

  12. Prilazem vam spisak skola domacina sa brojem ucesnika od ukupno 12 skola, opstina , koje sam uspela da pronadjem sa ukupno 590 ucesnika, nijedno dete nije osvojilo prvo mesto.
    O.S. ,,Nada Matic,, Uzice 29
    O.S.,, Kralj Petar,, Nis 111
    O.S.,,Vojislav Savic,, Lazarevac 33
    O.S,, Jovan Miodragovic,, Beograd 24
    O.S. Jovan Jovanovic Zmaj,, Beograd 55
    O.S. ,,Radomir Lazic,, Azanja 13
    O.S. ,,Natalija Nana Nedeljkovic,, Kragujevac 57
    O.S. ,, Starina Novak,, Beograd 54
    O.S. Rajak Pavicevic,, Bajina Basta 12
    O.S.,, Laza Lazarevic ,, Sabac 47
    O.S. ,, Sonja Marinkovic,, Subotica 53
    O.S.,,Jovan Jovanovic Zmaj,, Sremska Kamenica ( opstina Novi Sad je u ovoj skoli organizovala takmicenje) 102

    Svi veci centri Beograd, Nis, Novi Sad, Subotica, uz duzno postovanje onih manjih su obradjeni.Za sada nije pronadjen sestak koji zna za prvo mesto

  13. Moje dete vec drugu godinu za redom ide na takmicenje iz istorije, prosle godinr 5. razred je osvojila drugo mesto, nakon dva dana nam je javljeno da su joj bodovi pogresno obracunati i da nije nista osvojila. Ove godine je ponovo isla i imala je 30 poena, nikada nije ucila niti joj je nastavnica predavala par pojmova koje smo pronasli u resenju testa????????????????????? Ko je ovde lud i beyobrazan, ovoje sramota kako se deca koja zele da uce unistavaju, kako je moguce da se granica moze spustiti na biologiji na srpskom a na istoriji ne, mozda druga drzava sastavlja zakone. Umesto da se deca stimulisu, ona se unistavaju, jedno je sigurno, ONA NE ZELI VISE DA SE TAKMICI IZ ISTORIJE???? Da li je to bio cilj??? Ko sastavlja testove??? Ko je odgovoran za ovo sto se desilo u sestom razredu?? Da li neko moze da da bilo kakvo obavestenje?????

    1. Поштована,
      не могу Вам одговорити на питање о спуштању границе из неких предмета…
      Питања се састављају на основу свих одобрених уџбеника, Стандарда и кључних појмова за крај основног образовања.
      Тест јесте био солидно тежак, али ништа толико алармантно- бивало је и тежих тестова.
      Конкретно ниједан мој шестак није прошао, али не због тога што нису знали или су се жалили на тест, већ једноставно што су се изглупирали и погубили неке поене на ситницама.
      Хвала на посети и свако добро желим.

      1. Postovani,
        hvala Vam na odgovoru, ali kao sto sam i ocekivala konkretan odgovor nisam ni dobila. Veoma je neukusno da mi od odgovorite da su se IZGLUPIRALI , zar ne mislite da je to pomalo neukusno i neprofesionalno, niste u pravu da se nisu zalili na tezinu testa, naprotiv i nastavnici su se zalili (koliko sam shvatila, navodno su i nasu vajni nastavnici pisali zalbu?), a ne samo deca. Takmicila su se deca koja su inace odlicni djaci i veoma ozvbiljno i detaljno presli gradivo koje im je nastavnica predavala kao gradivo predvidjeno za test (cak su i sami dodatno trazili literaturu i proucili je). Vas odgovor je kao i sto sam ocekivala, neadekvatan i nekoretan. Molm Vas da mi na ovo pismo i ne odgovarate, jer odgovovor tipa ” IGLUPIRALI” vise ne zelim ni da komentarisem, neverovatno koliko su se setaci izgresili na sitnicama (bez komentara), ne mogu da shvatim da se sve tako globalizuje. Jedno je sigurno, deca su razocarana, odgovori koji su u resenju se ne slazu u potpunosti sa gradivom iz knjige za sesti razred (to su cinjenice, a Vi niste izneli ni jednu), a Vi kazete izgubili poene na sitnicama…… i na zalost iako onaj ko sastavlja testove ( a ni na to pitanje nisam dobila odgovor) mozda nije ni svestan da DECU ODBIJATE OD ISTORIJE, A NE PRIVLACITE IH, mada je to za nasu drzavu na zalost uobicajena situacija, Na pocetku istorije uce HISTORIA EST MAGISTRA VITAE, barem sam ja tako naucila , pa verovatno ih shodno tome i ovakva takmicenja uce da je zivot nepravedan i naviknite se na to, trudite se i ulazite u sebe, pa kome prodje. Ja Vas nisam pitala za spustanje granice iz ostalih predmeta, to sam navela kao primer, nego konkretno za istoriju! Na zalost ni taj odgovor nisam dobila, kao sto sam i ocekivala. Ja Vama isto zelim svako dobro, svako radi po svojoj savesti, ja svoj posao radim po savesti i odlicno ga radim, sto mogu potvrditi moji saradnici, nikada nisam imala ovakvu situaciju da pravdam sebe i svoj rad jer se neko IZGLUPIRAO! Nemojte da tumacite ovo pismo, kao pismo roditelja koji ocajnicki zeli da mu dete dobije diplomu, naprotiv, moje dete ima nekoliko diploma i to ne samo iz skole, nego kao komentar, koji bi mozda bar jednom mogli da prihvatite kao dobronamernu sugestiju. Jos uvek nije kasno da se nepravda ispravi.

      2. Ја сам Вам пренео њихове речи када су видели на чему су погрешили.
        Не знам зашто сам ја означен као објект ваше мржње и срџбе.
        То да ли ја “одбијам децу од историје” како сте написали уопште не стоји, али ко сте. заправо, Ви да Вам се правдам.
        Свако добро Вам желим.

  14. Da li bi iko mogao da nam objasni ove rezultate domacin takmicenja O.S.,, Dositej Obradovic,, Krusevac …prvo mesto po rang listi 32 boda ???..Trece mesto 24 ? Precizirano je da je prvo mesto 46-48, drugo mesto 45-43, trece mesto 38-42. Ovo sada vec postaje zaista ozbiljan problem.Samovolja te skole ili nesto drugo ? Prilazem link http://osdositej.edu.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=153%3A2014-03-25-07-16-53&catid=1%3A2011-09-03-19-40-11&Itemid=7. Drustvo istoricara Srbije je od jutros zakljucalo svoj zid, toliko o njihovoj transparentnosti i od sada komentari cekaju na pregled!? Sto zakljucite sami…smetaju im cinjenice i argumenti.Damire vama veliko hvala i za ovaj sajt i za to sto cinite za nasu decu, nadam se da vam ovo ne smeta jer svakako sve sto sam navela mozete proveriti.

    1. Опростите, али не стижем на све коментаре да одговорим. Свакако ми не смета изношење личног мишљења појединца. Па ваљда смо демократска земља и не постоји “вербални деликт”.
      А што се тиче ситуације у Крушевцу, не знам шта да кажем. Знам да не постоји могућност самовољног спуштања границе. Ја, ипак, чекам званичан став Друштва историчара.
      Поздрав и хвала што посећујете овај блог.

  15. Pronasla sam jos jednu skolu domacina O.S.,, Laza Lazarevic ,, Sabac prag samovoljno spusten 6. ucenika sa ukupnim brojem bodova od 37-36 su prosla dalje a prag prolaznosi je 38 bodova.Toliko nepravilnosti a podaci iz svih skola nisu objavljeni na sajtovima..Sta bi bilo da jesu…?Eto dve skole domacina mogu van propozicija..ili je stvarno greska ili samovolja, sad bih vec volela da je ono prvo…Prilazem link , jedino sto kad se otvori link treba pronaci opstinsko 6 razred i uraditi downloads http://oslaza.edu.rs/aktuelno-u-skoli/takmicenja-2011-2012/

  16. Znam Damire da povodom ovoga ne mozete nista..i jos jednom ponavljam do srca hvala sto postojite…Eto stavila sam i ovaj podatak , pa mozda pomognemo nasim djacima

  17. Da li je moguce da se drustvo jos uvek ne javlja povodom ovoga? Osteceni nastavnici ostecena deca, ko kako hoce smislja rang liste.Na sajtu drustva istoricara ni meni ne prolazi komentar .Zvanicnog saopstanja nema, pa da moze im se a mi cemo da cutimo i trpimo. ..Damire ako mozete pomozite,, ako je u vasoj moci , stvarno je nepravedno.Evo kako rade u Uzicu, e tamo se racuna i 0.5 bodova..eto svako kako hoce…a propozicije ne vaze http://www.osnadamatic.edu.rs/

  18. Trebali bi da postuju ucenike i nastavnike i da se zaista izjasne po ovom pitanju.I ovaj moj se kao sto kazu vasi klinci,, izglupirao,, ali je uspeo da prodje kroz iglene usi.Da li mozete da nam kazete gde bi mogli da pronadjemo simbol bosanske crkve, vezano za simbole koji su bili na ovogodisnjem opstinskom.Resili sami malo da ucimo pa ne mozemo da nadjemo. I kazite nam ako nije problem koliko je patrijarsija bilo u srednjem veku 4 ili 5.

      1. A onaj 46. poen koji je ispušten se neće računati?
        Konkretno misli na 12. pitanje pod v). :)
        ”Koja je razlika prilikom osnivanja Prvog i Drugog trijumvirata?”

  19. Zeleo bih dapostavim pitanje u vezi takmicenja za gimnazije, ucenike IV godine. Naime, pitanja se spremaju na osnovu odobrenih udzbenika ( Zavod i Freska), i trebalo bi da se pitanja postavljaju tako da se odgovori mogu naci i u jednoj i u drugoj knjizi ( kako je i pisalo na sajtu Drustva istoricara Srbije ).Medjutim, i na opstinskom a sada i na okruznom pojavila su se pitanja koja se ne mogu naci u oba udzbenika. Isti je slucaj i sa I godinom gimnazije, koji rade sa 4 odobrena udzbenika, ali se u njihovom testu takve greske nisu mogle naci, vec su pitanja bila iskljucivo ona ciji se odgovori mogu naci u sva 4 udzbenika. Molio bih Vas da mi objasnite u cemu je problem, jer se svi trudimo oko ovog takmicenja, sta onda da ocekujemo na republickom? Mi smo maturanti i pored svih obaveza u skoli, prijemnog ispita, zaista nemamo vremena da naucimo obe knjige. Pozdrav.

  20. Da li možda imate informaciju kada će biti objavljen dodatni materijal za Državno takmičenje iz istorije?
    Ja sam čuo da će biti tek posle 1. maja, a mislim da je to isuviše kasno, bojim se da neću stići to lepo da pripremim.
    Pozdrav.

      1. Mnogo hvala plasila sam se da ce mi se poklopiti sa knjizevnom olimpijadom naravno ako prodjem okruzno 26.04.

    1. Поштована, у обзир се узимају оба одобрена уџбеника ЗУНС и ФРЕСКА. Морам ти рећи да ниси у праву када констатујеш да не постоје сви одговори у Заводовој књизи. На следећем линку се налази тест, а на самом крају и стране где се налазе одговори у уџбенику. Провери још једном због тога.
      http://nastavnikdamir.files.wordpress.com/2014/04/ii-d180d0b0d0b7d180d0b5d0b4-d0bfd180d0b8d180d0bed0b4d0bdd0be-d0bcd0b0d182d0b5d0bcd0b0d182d0b8d187d0bad0b8-d181d0bcd0b5d180-d0bed0bad180.pdf

      1. Postovani hvala Vam na odgovoru. Inace pogledala sam kljuc ali ipak nekih pitanja na testu nije bilo u zavodovoj knjizi gde se ne pominje puritanska republika, na mapi Napoleonovih osvajanja nema obelezenih bitaka kod Austerlica i Lajpciga, nigde se ne pominje mesto proglasenja kraljevine Italije… Nama je receno da se radi samo po zavodu nisam znala da se koristi i freska.

  21. Da li će za okružno iz V razreda osn.škole biti Srbija u Antičko doba, uvod u istoriju I praistorija?
    Da li će za V razred biti Istorijski izvori ?
    Unapred hvala.
    Mnogo volimo istoriju.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Прати

Добијте сваки нови чланак достављен у ваше поштанско сандуче.

Придружите се 521 другом пратиоцу

%d bloggers like this: